Kundservice

Vad behöver du hjälp med?


För priser, utbud och leverantörer expand_more

För hjälp att hitta rätt tjänst och leverantörer expand_more

Ring 0770-82 55 55,
eller SMSa BREDBAND till 72 660 så ringer vi upp dig.
Läs mer om våra tjänster och leverantörer


Vid frågor eller problem rörande självvalsportalen expand_more

För felanmälan eller fakturafrågor expand_more

Kontakta din leverantör av vald tjänst på bredband, telefon och/eller TV för felanmälan, om du har problem med din tjänstefördelare/CPE eller fakturafrågor.

Kontaktuppgifter finner du på din beställningsbekräftelse, faktura eller leverantörens hemsida.

Leverantörerna hittar du under Tjänster & leverantörer.


Support

Driftinformation

Upplever du störningar? Se om det finns kända driftstörningar i ditt område.

Driftinfo navigate_next

Vanliga frågor

Här hittar du svaren på de vanligast återkommande frågorna.

Vanliga frågor navigate_next

Nyheter

De senaste nyheterna för att hålla dig uppdaterad.

Nyheter navigate_next

Vill du komma i kontakt?

Har du några funderingar och önskar hjälp? Fyll i kontaktformuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan!

SÅ HÄR KOMMER DU IGÅNG

För att komma igång och dra nytta av det öppna fibernätet som finns i din fastighet behöver du välja en leverantör och fundera på vad ni vill använda bredbandet till.

1. Vilken hastighet behöver ni?

Oavsett om ni bara kollar mejlen och betalar räkningarna på nätet, eller om ni är flera som samtidigt ser på film och spelar online spel, så finns rätt hastighet för er, ända upp till 1000/1000 Mbit/s.

2. Jämför leverantörernas erbjudanden

Om du bor i en fastighet som är ansluten till Open Universe/GlobalConnect kan du gå in på självvalsportalen. Här kan du jämföra erbjudanden från de olika leverantörerna och se vad som passar era behov bäst. Du behöver alltså ingen internetuppkoppling för att nå portalen, det är bara att koppla in nätverkssladden i datorn.

ÖNSKAR DU HJÄLP?

Hör av dig till oss så hjälper vi dig.
Ring 0770-82 55 55 eller sms:a BREDBAND till 72660 så återkommer vi till dig.

 

Vem kontaktar jag om tjänsten inte fungerar?

Om du har frågor eller om du får problem med dina internet- telefoni- och tv-tjänster så kontaktar du din leverantör av tjänsterna. Kontaktuppgifter finner du på din faktura.
Varför ska jag kontakta min tjänsteleverantör och inte Open Universe/GlobalConnect?
Vi tillhandahåller nätet och inte den utrustning som tjänsteleverantören tillhandahåller. Din tjänsteleverantör felsöker tjänsten med dig och den utrustning de tillhandahåller för att se om felet ligger hos dem eller i vårt nät.